"שוק העבודה ממשיך להפגין עוצמה"

    עפר גדנקן No Comments on "שוק העבודה ממשיך להפגין עוצמה"

    חרף התחלואה הגבוהה נתוני האבטלה הנוכחיים משקפים תעסוקה מלאה במשק הישראלי. רועי לקסר, מנהל נוסטרו בבנק מרכנתיל, פרסם את הסקירה השבועית שעסקה בין היתר בתעסוקה, אינפלציה, שווקים, שערי חליפין ומגמות עולמיות. בישראל, כך עולה מהסקירה, התעסוקה במצב טוב אפילו ביחס למדינות מתקדמות אחרות. הבעיות המקומיות ממשיכות להיות התייקרות של שורת מוצרים, שעלולים להתייקר אף יותר במהלך השנה בעקבות העלייה העולמית במחירי האנרגיה.

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמדי שבוע מספק מנהל הנוסטרו בבנק מרכנתיל, רועי לקסר, את הסקירה הכלכלית במבט מקומי ועולמי. לפי הסקירה האחרונה "במחצית הראשונה של ינואר, שיעור האבטלה ירד מ–3.9% ל – 3.5%. מדובר בשיעור נמוך אשר למעשה משקף תעסוקה מלאה. למרות נתוני התחלואה הגבוהים שהובילו לירידה בפעילות הכלכלית בלא מעט מגזרים במשק, שוק העבודה ממשיך להפגין עוצמה".

    האתגר המסתמן בישראל הוא האינפלציה שמביאה להתייקרות מוצרים. "בינתיים אנחנו רואים זחילה כלפי מעלה בציפיות האינפלציה על רקע הייסוף בשקל והעליה במחירי הנפט", כתב לקסר. "העליה העולמית במחירי האנרגיה הביאה לעליה של מחירי החשמל והדלקים בישראל, מה שעלול להשתרשר לעליות מחירים נוספות בהמשך השנה. מנגד, עושה רושם שהממשלה מתכוונת להילחם ביוקר המחיה על רקע המחאה הציבורית הנרחבת. השאלה אם זה אכן יתממש".

    בשווקי המניות, התנודתיות ממשיכה, אך מעניין לראות שבשבוע שעבר סקטור הנדל"ן המשיך לעלות בעוד מניות הבנקים ירדו. "בשבוע שעבר מדד ת"א 125 עלה בכ–1%, מניות הטכנולוגיה עלו גם הן בכ–1%, ומדד מניות הנדל"ן בלט לטובה עם עליה של כ–3% מול ירידה של כ–2.8% במניות הבנקים", כך לפי לקסר. כמו בישראל, גם שווקי המניות בחו"ל מתנהלים בתנודתיות גבוהה.

    חלק מעניין במיוחד בסקירה מתייחס למחירי הנפט. הנוזל החיוני הזה עלה מתחילת השנה בכ-20% בגלל סיבות שונות, כאשר המתיחות הגדולה בין רוסיה לאוקראינה גם היא משפיעה על כך. עם זאת, "מעבר למתיחות המוכרת בין רוסיה לאוקראינה, מסתבר שחברות OPEC מתקשות לעמוד במכסות הייצור שהן קבעו לעצמן. כלומר, הן אינן מפיקות נפט בהתאם לכמויות שהן הודיעו עליהן. יתכן ומדובר בקושי תפעולי אמיתי ולא רק בכיפופי ידיים גיאופוליטיים".

    אין לראות בכתבה זו ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור בסקירה זו משקף את דעותיהם והערכותיהם של עורכי הסקירה למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, סקירה זו אינה מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.


    0 תגובות